piątek, 12 czerwca 2015

Szampony BingoSpa - z keratyną i z olejkiem arganowym - recenzja

Mój skalp nie toleruje ostrych detergentów, takich jak SLS, SLES. Niestety, większość szamponów ma je w składzie.. Na stronie Naturica.pl znalazłam produkty marki BingoSpa o łagodniejszym  składzie i postanowiłam je przetestować. Jakie są efekty?

Szampon z Keratyną (widać trwałość etykiety) oraz z olejem arganowym

Kupiłam dwa szampony - z keratyną oraz z olejem arganowym. Produkty są do siebie podobne. Każdy z nich zamknięty jest w niedużej szklanej butelce. Zaletą jest to, że można ją łatwo spakować np. na wakacje i widać, ile płynu jest w środku. Jednak takie opakowanie ma też swoje wady - stosunkowo duży otwór,  przez co trzeba ostrożnie wylewać szampon oraz łatwo niszcząca  się etykieta.

Dostępne są szampony o pojemności 100 ml.  Jest to dosyć mało - zazwyczaj spotykamy 250 ml lub więcej.  Produkt jest jednak wydajny - nieduża ilość wystarczy, by umyć głowę. Ja zazwyczaj powtarzam czynność dwukrotnie - to wystarczy również do zmycia olejów. 

Szampony są delikatne - głównie o to mi chodziło. Oto składy każdego z nich:

Wersja z keratyną:
Lauramidopropyl Betaine, Aqua, Cocamide DEA, Propylene Glycol, Citric Acid, Hydrolyzed keratin, Collagen, Parfum, DMDM-Hydantoin, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolione.

Wersja z olejem arganowym: 
Lauramidopropyl Betaine, Aqua, Cocamide DEA, Propylene Glycol, Citric Acid,  Argania Spinosa (Argan) Nut Oil, Hydrolyzed keratin, Collagen, Parfum, DMDM-Hydantoin, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolione.

Jak widać, składy również są podobne. Poza dobroczynnymi składnikami zawierają też inne - chemiczne, które mogą podrażniać. U mnie ostatnio pojawiło się swędzenie głowy, jednak nie jestem pewna, czy jest to wina tych szamponów.

Konsystencja jest średnio gęsta - ani się nie leje, ani nie jest ciężka. Pomimo braku SLS i SLES dobrze się pieni i oczyszcza skórę głowy. Ma łagodny zapach, który raczej nie pozostaje na włosach. 




Nie zauważyłam u siebie żadnych spektakularnych efektów. Po umyciu włosy plączą się, bez odżywki/maski ani rusz! Nie są też bardziej nawilżone. Jednak głównym zadaniem szamponu jest oczyszczenie i tutaj dobrze się sprawdzają.

Produkty dostępne są na stronie producenta, a także w sklepie Naturica.pl oraz na innych stronach internetowych. Ja kupiłam w sklepie Naturica. Szampon z keratyną dostępny jest TUTAJ w cenie 11,70zł, a z olejem arganowym TUTAJ w cenie 12,70.

Myślę, że są to produkty warte uwagi, jednak nie przestanę szukać swojego szamponu idealnego! (jeśli coś takiego istnieje..;))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz